eindelijk weer een paar foto's... - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van bert velden - WaarBenJij.nu eindelijk weer een paar foto's... - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van bert velden - WaarBenJij.nu

eindelijk weer een paar foto's...

Door: bert nog steeds

Blijf op de hoogte en volg bert

26 Januari 2009 | Nederland, IJsselstein

Namasté, eindelijk weer een paar foto's. De bedoeling is vanaf het begin foto's te laten zien en ongeveer een maand te laten staan en dan te verversen. Na een jaar, de tijd die ik ervoor heb gekocht, zijn de meeste foto's langs gekomen en wordt het tijd (de hoogste) voor een vernieuwde versie. Gewoon weer op reis bedoel ik. MUMBAI:daar waar de reis begint...
Het grote en mooie gebouw is een erfenis, zoals vele gebouwen, van de engelse overheersing. Hier vonden begin december zo'n 100 mensen de afschuwelijke dood vanwege de terreuraanslag. Het voelde op zijn zachtst gezegd raar om er te lopen. De taxichaffeur, die ons van het vliegveld naar het hotel bracht zei er 10 minuten ervoor nog binnen te zijn geweest. Wij moesten de volgende dag van daar vertrekken. Ook het restaurant, waar veel westerse toeristen zijn dood geschoten, is voor mij een bekende plek. Hoewel ik er nooit binnen ben geweest, liep ik er regelmatig langs tijdens vorige bezoeken aan Mumbai. Het zat al weer vol, zoals altijd. Dit was een week later. Ik kom er niet, omdat het altijd vol is en ik hou niet van westerse toeristen. Ik ben er gewoon zelf één.
Het Taj Mahal hotel ligt een stukje verder en is vanuit de boot te zien.(zie foto). Het direkte gebied eromheen was afgesloten en wij konden bijna niet bij ons hotel komen. Het Taj Mahal is een maatje te groot. In 1983 kostte 1 kamer voor 1 nacht al over de 1000,- gulden. Ik logeerde voor soms 2 gulden toendertijd. Verschil moet er zijn.
De menukaart vond ik wel grappig. Voor en achter Sai Baba, een goeroe voor millioenen volgelingen. Al dan niet wonderen verrichtend. Er doen wonderlijke verhalen de ronde van materialisatie en doden weer tot leven wekken. Waarom zou dit van Jezus wel waar zijn.
Elk beetje treinstation is vol en liggen er honderden mensen te wachten al dan niet slapend op de grond. Treinen rijden zelden of nooit op tijd. Soms is er een vertraging van 12 uur of een etmaal kan ook. De gemiddelde snelheid bedraagt 20 km. per uur. De bus doet het beter met zo'n 30 km.per uur. Een afstand van een paar honderd kilometer is dan een kleine onderneming. Ook als de kaartjes meestal 3 maaanden van te voren zijn uitverkocht. Ireen heeft er een hele kluif aan om dit vanuit Nederland te regelen. Ik kom wel eens mensen tegen, die 2 weken vast zaten en de stad niet uit konden, omdat ze niet hadden gereserveerd. Soms kun je weg komen via een tourist quota, speciaal voor westerlingen gereserveerde kaartjes. We hebben ook wel eens 256e op de waitinglist gesttan een paar uur voor vertrek. We kwamne toen wel weg. Vraag me niet hoe dit wordt geregeld. Snap je nu dat een maand vakantie weinig is. Je kunt relatief een klein deel van het contnent bereizen. India is veel groter dan Europa.
Het is bedtijd nu. Tot de volgende keer...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

bert

namasté, I want to take you with me on my journey in (my) life. There is no goal. There is only the moment of travelling, the moment of now. So, are you ready? Let's go...bert...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 74393

Voorgaande reizen:

11 December 2011 - 11 Januari 2012

...de reis gaat nog verder...

10 December 2010 - 07 Januari 2011

...en verder op weg...

13 December 2009 - 07 Januari 2010

...en verder ging de reis en het doel?!...

03 Maart 2007 - 04 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: