Madurai deel "diepe zucht" - Reisverslag uit New Delhi, India van bert velden - WaarBenJij.nu Madurai deel "diepe zucht" - Reisverslag uit New Delhi, India van bert velden - WaarBenJij.nu

Madurai deel "diepe zucht"

Door: bert nog steeds

Blijf op de hoogte en volg bert

09 Maart 2008 | India, New Delhi


Namaste, het gaat hier niet van harte, maar toch weer een poging om wat te versturen. Hetzij foto's, of een berichtje. Als eerste is dit het 5e internetcafe en ook deze zegt weer, dat er foto's verstuurd kunnen worden. Een soort mission impossible, want dit is de laatste kans. Om sowieso aan de beurt te komen moest ik eerst al een 1/2 uur wachten. Vanmorgen was er nergens plek.
Ik ben er met de fiets op uit geweest. Gisteren vertelde men mij, dat er in Madurai geen fiets te huur is. Dat verhaal ken ik. Toch dor gan zoeken en uiteindelijk een fiets gevonden voor 5 rs. (nog geen 10 cent per uur). Moeilijker is dan het verkeer, want je wordt zo aan de kant geduwd de berm in. Ook het waar naar toe fietsen gaat niet makkelijk. Ik kan geen wijs uit al die krullen, de tal zoals die hier wordt geschreven en ga dus maar ergens op goed geluk naar toe. Ik moet dan wel een beetje onthouden in welke richting ik fiets. Gisteren had ik een tempel gevonden en werd er met tegenzin in rond geleid. Ik ga liever alleen, mar het is een soort zwaan kleef aan. Buiten wilde ik nog naar een andere tempel op zoek. Na een half uur zag ik er 1 in de verte en besloot dus niet terug te fietsen, omdat het spoedig donker zou worden. Ik meende de tempel te herkennen, waar ik 20 jaar geleden ook was geweest. Wat schetste echter mijn grote en wel zeer grote verbazing, toen ik zag dat ik was rond gereden en voor dezelfde tempel was uitgekomen. Ik had een rondje gefiets en zou daar nooit zijn achter gekomen, als ik niet was doorgefietst. Nog steeds snap ik er niets van.
Onderweg kwam ik een bruiloftstoet tegen. Keiharde muziek en vuurwerk. Mijn oor doet a.h.w. nog pijn. Wat een knallen en ik dacht er ver genoeg van af te staan. Ik hop, dat het filmpje over komt, anders houden jullie dit tegoed voor thuis.
Ik ga het maar eens proberen om iets te versturen. Trouwens voor die vragenstellers, de 15e maart ben ik weer thuis. Jammer genoeg, want ik heb de smaak aardig te pakken. Al die diversiteit; de kleuren en het echt totaal andere en op geen enkele manier met welk land dan ook te vergelijken. Groetjes, bert...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

bert

namasté, I want to take you with me on my journey in (my) life. There is no goal. There is only the moment of travelling, the moment of now. So, are you ready? Let's go...bert...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 74403

Voorgaande reizen:

11 December 2011 - 11 Januari 2012

...de reis gaat nog verder...

10 December 2010 - 07 Januari 2011

...en verder op weg...

13 December 2009 - 07 Januari 2010

...en verder ging de reis en het doel?!...

03 Maart 2007 - 04 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: