Madurai - Reisverslag uit New Delhi, India van bert velden - WaarBenJij.nu Madurai - Reisverslag uit New Delhi, India van bert velden - WaarBenJij.nu

Madurai

Door: bert nog steeds

Blijf op de hoogte en volg bert

09 Maart 2008 | India, New Delhi


Namaste na een paar dagen er tussenuit te zijn geweest. Dat betekent niet, da er rust is hier. Ooit in India geweest dan weet je, dat zelfs op de hotelkamer de verkeersgeluiden doordringen. Het constante getoeter van de auto's en alle andere voertuigen, die maar een beetje geluid kunnen produceren. Zelfs de stoomrein is tot in de verre omtrek te horen en dat is nog een mooi geluid ook zo midden in de nacht. De ruzies op de gang van het personeel, of het zingen, of de t.v. die de buurman keihard heeft aan staan, of de mantra's van de tempel, die je uit de slaap houden. Alles gaat 24 uur per dag zijn eigen gang en gestoord wordt niemand er van, want ze zijn dit gewend van kinds af aan en de traditie zet zich voort. De enige, die er aanstoot aan zou kunnen nemen is de westerse toerist, die in een andere cultur verdwaald is en niet meer weet wat normaal is.
Voor ik er weer wordt uitgegooid, want de stroom valt hier nog vaker uit dan elders probeer ik nog wat visuele en auditieve indrukken over te seinen, groetejs bert...

  • 09 Maart 2008 - 09:15

    Bert Wijshoff:

    Hallo Bert, Tot nu toe heb je van mij geen enkele reaktie ontvangen, omdat mijn laptop dusdanig was gecrashed, dat er met geen mogelijkheid meer iets kon worden bekeken en/of bewerkt. Vanaf nu heb ik een nieuwe laptop en heb inmiddels uren besteed aan het bekijken van de foto's en lezen van je bijzonder interessante reisverslag, want ondanks dat ik niets kon bekijken is wel alles binnengekomen. Ongeloofijk, wat een enorme belevenis moet dit zijn. Ben jaloers op je, maar ja ook deze reis loopt voor jou natuurlijk alweer op z'n eind. Kan me voorstellen, dat je niet echt de behoefte voelt om weer terug te komen. Ik echter en naar ik aanneem ook de anderen zien weer reikhalzend uit naar je positieve lessen. Tot de 17e. Voorts nog een bijzondere week toegewenst.

  • 16 Januari 2009 - 22:53

    Bert:

    Namasté andere Bert, ik geniet van je berichten en video's. Ook al is het een tijdje geleden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

bert

namasté, I want to take you with me on my journey in (my) life. There is no goal. There is only the moment of travelling, the moment of now. So, are you ready? Let's go...bert...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 74384

Voorgaande reizen:

11 December 2011 - 11 Januari 2012

...de reis gaat nog verder...

10 December 2010 - 07 Januari 2011

...en verder op weg...

13 December 2009 - 07 Januari 2010

...en verder ging de reis en het doel?!...

03 Maart 2007 - 04 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: