bewoonde wereld... - Reisverslag uit New Delhi, India van bert velden - WaarBenJij.nu bewoonde wereld... - Reisverslag uit New Delhi, India van bert velden - WaarBenJij.nu

bewoonde wereld...

Door: bert nog steeds

Blijf op de hoogte en volg bert

13 Maart 2008 | India, New Delhi


Namaste, terug in de normale wereld, maar wat normeel is voor India is dat zeker niet voor ons westerlingen. Een paar dagen heb ik in een vissersdorp verbleven bij de swami/pater, die ik al sinds 1984 ken. Onder en tussen de palmbomen lijkt het allemaal heel romantisch, maar de werkelijkheid erachter is dit zeker niet.
Wat voor ons normaal is om 3x per dag te eten is daar soms maar 1x per dag. Het is dat de swami zo ontzettend veel energie heeft en bergen werk verzet, dat de mensen, die bij hem in het dorp wonen gezegende zijn. Zij hebben dan ook meestal 3 heel schamele maaltijden per dag. Het is natuurlijk 3x rijst met wat waterachtige saus. Het is in de onderste punt van India en dichtbij Sri Lanka. Daar is het nog steeds orlog tussen de singalezen en de tamil tijgers. Honderden mensen moet vluchten voor hun leven en als ze dan levend India hebben bereikt is er niets en niemand, die dan wat doet. De indiase regeing schiet zelfs op die mensen om er niet nog meer te laten komen, maar dat weerhoudt velen er niet van om te vluchten, want anders worden ze in hun eigen land doodgeschoten. Ik ben in die kampen wezen kijken en dat is nog erger dan erg. Alleen al hoe we er konden komen met de jeep. Zo'n 10 kilometer door het zand en de plassen en modder tot ik echt het gevoel had op het eind van de aardbol te staan. Die mensen hebben daar een beetje vis en verder helemaal niets. De swami brengt daar af en toe voedsel.
Mijn voedsel is gisteren niet zo goed gevallen, of ik heb kou gevat, maar mijn darmen en alles wat daar mee samne hangt is totaal van streek, dus ik moet stoppen om er hier geen smeerboel van te maken...tot de volgende keer, groetjes bert...vannacht moet ik ook nog met de nachtrein, die om 23.15u vertrekt en dat is ook geen feestreis in deze omstandigheden...bert...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

bert

namasté, I want to take you with me on my journey in (my) life. There is no goal. There is only the moment of travelling, the moment of now. So, are you ready? Let's go...bert...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 74382

Voorgaande reizen:

11 December 2011 - 11 Januari 2012

...de reis gaat nog verder...

10 December 2010 - 07 Januari 2011

...en verder op weg...

13 December 2009 - 07 Januari 2010

...en verder ging de reis en het doel?!...

03 Maart 2007 - 04 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: