...stilte... - Reisverslag uit New Delhi, India van bert velden - WaarBenJij.nu ...stilte... - Reisverslag uit New Delhi, India van bert velden - WaarBenJij.nu

...stilte...

Door: bert nog steeds

Blijf op de hoogte en volg bert

18 Maart 2010 | India, New Delhi

...stilte...
Het is lang stil geweest. Er waren wel foto's, maar die zaten nog op de sd kaart en in mijn geheugen. Stil werd het tijdens de 10 daagse meditatiecursus. Stil van binnen en niet te vergelijken met de wereld die India heet.
Toch is er de werkelijkheid en die is nu eenmaal van moment tot moment anders. De reis naar binnen en de reis naar buiten. De reis gaat verder en is tevens en nog steeds het doel. Een innerlijke reis, want dat is de cursus weer geweest. In contact komen met de innerljke stilte, maar dat gebeurt pas na een paar dagen werken. Mediteren is hard werken. Om 4 uur gaat de gong en om 4.30u is de 1e meditatie. Met pauzes is er gelegenheid om 9 uur per dag naar binnen te reizen. Om 20.30u verlangde ik dan naar mijn bed en sliep direkt.
Na een dag of 4 werd het wat rustiger in mijn hoofd en kwam ik in contact met wat de geest wordt genoemd. Het normale denkproces komt tot stilstand en is er alleeen maar gewaarwording van in dit geval de ademhaling. Elke ademhaling is dan een genot op zich. Alles lijkt stil te staan.
Toch is er de verandering. Elk moment is een nieuw moment. Nooit is iets hetzelfde. Energie stroomt. Dat is nu eenmaal de eigenschap van energie. Materie is gestolde energie.
India is energie op zijn best. Er is nooit stilte. Het lijkt wel een gekkenhuis, maar een kleurrijk en soms wonderschoon gebeuren.
De reis blijft het doel en is tegelijkertijd het proces van ontwikkeling. In dit geval mijn ontwikkeling. Weer terug in Nederland kan ik alleen maar her-inneren. Een innerlijk gewaarworden van de ervaring. Verleden tijd.
Veel plezier met de foto's. Het kostte me weer de nodige moeite, maar ik vind het leuk. Groetjes, bert...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

bert

namasté, I want to take you with me on my journey in (my) life. There is no goal. There is only the moment of travelling, the moment of now. So, are you ready? Let's go...bert...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 74372

Voorgaande reizen:

11 December 2011 - 11 Januari 2012

...de reis gaat nog verder...

10 December 2010 - 07 Januari 2011

...en verder op weg...

13 December 2009 - 07 Januari 2010

...en verder ging de reis en het doel?!...

03 Maart 2007 - 04 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: