weer een paar indrukken... - Reisverslag uit New Delhi, India van bert velden - WaarBenJij.nu weer een paar indrukken... - Reisverslag uit New Delhi, India van bert velden - WaarBenJij.nu

weer een paar indrukken...

Door: bert nog steeds

Blijf op de hoogte en volg bert

26 Januari 2010 | India, New Delhi

Namasté, weer wat indrukken van de reis die verder gaat. Vanuit de toeristische plekjes naar de binnenkant van India.
Voor een ieder, die deze foto's bekijkt en op zich laat inwerken is de indruk, die achter blijft anders.
Onze zintuigen werken weliswaar op dezelfde manier, maar onze opslag is totaal verschillend. Wij ervaren de wereld niet zoals die werkelijk is. Een strand is een strand en afhankelijk van onze ervaring hier of in het buitenland opgedaan zien we weliswaar hetzelfde plaatje, maar het is de manier waarop we er mee omgaan en dat maakt het verschil.
Onze voorraad aan indrukken is natuurlijk gigantisch. Elke ervaring, elke indruk wordt opgeslagen. Het is de lading die we er aan geven en dat maakt het leven en in dit geval de foto's voor iedereen anders.
Probeer maar eens te kijken zonder er een gedachte bij te krijgen. Dat zal niet lukken, of voor sommige gevorderden, die gewend zijn te mediteren is er even een ruimte tussen de gedachten.
Als we even alles om ons heen zijn vergeten bij een bijzondere gebeurtenis, een mooie zonsondergang bijvoorbeeld dan komen we dichterbij onszelf. We kunnen dan in veel gevallen ons ver-wonder-en. Alledaagse gebeurtenissen waar we normaal geen aandacht voor hebben worden momenten van interne en soms intense vreugde. Je 1e kop koffie, je 1e boterham, een lekkere warme douche met aandacht gedronken, gegeten en genomen worden momenten van bewust er zijn. We worden eindelijk bewust. Het modewoord is "mindfulness".
Veel plezier met de foto's en breek je hoofd niet over alledaagse gebeurtenissen. Laat het leven er zijn. Groetjes en tot de volgende keer, bert...

• 26 Januari 2010 - 21:28

Anneke Van Rhenen:

Bert,

Met veel plezier lees ik je verslag en kijk naar de foto's...
    Alle goeds, Gr Anneke

• 27 Januari 2010 - 07:16

Thea:

NOu ik eb alle filmpjes gezien,wat een geluid he.
    maar het is wel heel indrukwekkend.erg mooi om te horen en te zien.gr thea.