diepe zucht... - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van bert velden - WaarBenJij.nu diepe zucht... - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van bert velden - WaarBenJij.nu

diepe zucht...

Door: bert nog steeds

Blijf op de hoogte en volg bert

07 December 2010 | Nederland, IJsselstein

diepe zucht, een misschien vreemde titel, maar ik zit hier nu 3 uur en eindelijk is het gelukt om wat oude/nieuwe foto's te plaatsen. Deze diepe zucht ontsnapte vanzelf, toen ik op zoek was naar een titel. Vandaar.
Een spontane en leuke ontmoeting met Ben en een telefoontje van Dinie, die gisteren haar pols heeft gebroken maakt het zuchten verantwoord.
Op weg naar een nieuwe ontmoeting met de mensen aan de andere kant van de wereld, die het daar nog steeds erg moeilijk hebben. Vrijdag ga ik weer met Ireen naar India en nog steeds is de reis het doel. Daarom kan ik er ook zo vaak heen gaan en telkens weer leren wat het leven behelst. Ik leer elke dag.
Voor de meesten niet erg merkbaar, maar ik voel me steeds meer open. Openheid is een ander woord voor ontspanning, voor overgave, voor meditatie en vul zelf maar in. Trouwens, mocht je dit berichtje voor 21.30u lezen schakel dan snel in op nederland 2 en zie de voordelen van mediteren vanuit de wetenschappelijke hoek bekeken. Ben je daarvoor te laat dan kijk je bij uitzending gemist, of je googelt gewoon "labyrint".
Het is wel erg lang stil geweest op deze site, maar ik had er de energie niet voor. Toch is stilte het modewoord aan het worden en is er geld mee te verdienen. Het is eigenlijk te gek voor woorden, dat we voor stilte, wat onze eigenlijke natuur is, gaan betalen. Laatst hoorde ik iemand zeggen, dat ze "stiltemakelaar" wilde worden. Voor de meesten klinkt dit misschien (nog) erg vreemd, maar waar vinden we stilte? Stil zitten wil nog niet zeggen, dat er stilte is in ons denken. Dat raasr bij de meesten 24 uur per dag door. Kijk om je heen en zelfs buiten hebben we onze oortjes in en bellen we wanneer het maar kan. In de tram en de supermarkt en waar niet.
Hoezo eenzaam? Met 5000 tweetjes per dag ben ik toch niet eenzaam. Er zijn minimaal 1500 mensen, die me de hele dag (kunnen) volgen. Dat was een mevrouw, die wel aan gaf verslaafd aan twitteren te zijn, maar daar verder geen probleem in zag. Gisteren op t.v., een echtpaar aangeklaagd voor dood door schuld van hun baby. Terwijl ze een virtueel kindje aan het verzorgen waren hadden ze niet door, dat hun echte kindje (wat klinkt dit vreemd), aan het dood gaan was. Zo waren er meer voorbeelden, die werkelijk gebeuren en de situatie wordt erger. In veel landen zijn mensen op wat voor manier dan ook 20 uur of meer per dag bezig met de nieuwe technieken, zoals face book, twitteren en ga zo maar door.
Stilte...stilte...stilte...
Een nieuw te verwerven goed. Gelukkig de mens, die dit opnieuw in zichzelf terug vindt. Het is er altijd geweest en het zal er altijd zijn. Zoekt (mediteer) en ge zult vinden. Ga naar binnen en als je op je adem let dan wordt het denken steeds minder en verdwijnen gedachten.
Rust en een weldadig gevoel wordt weer een deel van jou. Een paar minuutjes per dag is voldoende om dit te beseffen en vanzelf maak je hier meer tijd voor vrij.
Je gedachten kun je toch niet mee nemen. Je vrijheid en rust wel, want dat is je echte Zelf.
Groetjes, bert...

  • 07 December 2010 - 15:46

    Thea:

    Hoi bert ik wens jouw en irene een mooie vac toe ,maak er wat van ,en geniet er van ,ik blijf jullie volgen via deze media,wie weet geniet ik er ook van ,dat ik de volgende keer mee wil!!!!!gr theaxxxx

  • 07 December 2010 - 16:10

    Loes:

    Hoi Bert en Ireen, goede reis gewenst!
    Ik zit dus al vanaf 28 augustus op mij stoel met die gebroken hak, maar de rust voor mediteren kan ik nog niet erg vinden, hoewel het hier erg stil in huis is en er dagen zijn, dat er niemand komt.
    De rust moet uit jezelf kunnen komen en langdurige pijn en onhandige houding makt dat erg moeilijk. Toch heb k veel aan de yoga gehad, door het doen van verschillende (vaak aangepaste) oefeningen. Wat vervelend voor Dinie, dat ze haar pols heeft gebroken. Ik zag haar onlangs nog lekker wandelen in de sneeuw toen in mijn mijn rolstoel langs de put werd geduwd. Bert, We gaan genieten van het Indiase leven, dankzij jou. Goede reis dus. Loes

  • 09 December 2010 - 17:56

    Evelyn:

    Bert, ik ga met je mee en je zult geen last van me hebben. Ra ra hoe kan dat?
    Ik volg je vanuit Nederland.
    Ik wens je samen met Ireen een fijne reis, in contact met jezelf en met elkaar.

  • 10 December 2010 - 11:52

    Julia:

    Hallo Bert, Plotseling een bekende naam en een bekend gezicht. Leuk om op deze manier een klein beetje te kunnen zien hoe je leven op dit moment verloopt. India leert jou veel over wat het leven behelst. In Ostfriesland, Duitsland heb ik een eigen plekje gevonden, samen met René (waarmee ik inmiddels 34 jaar getrouwd ben). Wij rijden daar regelmatig naartoe om onze rust weer te kunnen vinden, los te zijn van alle gekte die er hier heerst en te genieten van de gewone simpele dingen, zoals een egeltje of een woelmuisje in de tuin of om te zien hoe mijn zelfgesnoeide appelboom vruchten gaat geven.
    Bert, ik wens jou en Ireen een hele fijne reis, Julia Verburgh-Swart

  • 14 December 2010 - 10:47

    Helma:

    Lieve bert en Ireen,
    Denk dat dit geen reisverslag is,want 7 dec.waren jullie nog niet weg.
    ben helemaal vergeten jullie een goede reis te wensen,bij deze.
    Liefs en een dikke kus,je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

bert

namasté, I want to take you with me on my journey in (my) life. There is no goal. There is only the moment of travelling, the moment of now. So, are you ready? Let's go...bert...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 74376

Voorgaande reizen:

11 December 2011 - 11 Januari 2012

...de reis gaat nog verder...

10 December 2010 - 07 Januari 2011

...en verder op weg...

13 December 2009 - 07 Januari 2010

...en verder ging de reis en het doel?!...

03 Maart 2007 - 04 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: